Hur får jag ut underlag för löner?

För att få ut löneunderlag så går du först till ”Tidrapport” i huvudmenyn. Välj startdatum (1) och slutdatum (2) för vad som ska inkluderas i rapporten och välj vilka anställda (3) du vill skapa underlag för.

Du kan välja att bryta ut frånvaro i rapporten genom att klicka på knappen "Bryt ut frånvarodagar" som du hittar bredvid knappen "Rapportgenerator".

Klicka sedan på ”Rapportgenerator” (4).

I den ruta som kommer upp har du en rad olika alternativ på vad som kan inkluderas i underlaget. 

För att skapa en detaljerad rapport så väljer du de kolumner som är relevanta för er att inkludera. Genom att bocka i alternativen så inkluderas de i rapporten.

Om du endast vill få ut en rapport på antal arbetade timmar per användare så kan du bocka för rutan ”Endast summa”.

Du kan även välja om rapporten ska vara liggande eller stående. Det kan vara bra att välja liggande om du inkluderar många kolumner eller har mycket information i individuella tidrapporter.

När du är nöjd med layouten och informationen som inkluderas i rapporten så kan du välja att antingen laddar ner den som PDF eller i ett Excelark, genom att klicka på "Ladda ner" knapparna i botten på Rapportgeneratorn.