Hur integrerar jag mitt system med Visma eEkonomi?

För att kunna integrera mot Visma eEkonomi så behöver du först aktivera "Visma integration" på ditt konto för Visma eEkonomi. Detta tillval gör att du kan integrera ditt konto med externa system.

Du hittar "Visma integration" genom att klicka på "Appar och tillval" i menyn till höger, och klicka sen på "Tillval". Där hittar du "Visma integration" under rubriken "Övriga integrationer".

När du aktiverat det på ditt konto så kan du integrera mot vårt system.

För att sätta igång integrationen så går du till "Faktura" i huvudmenyn, och sen "Inställningar". Klicka på "Visma eEkonomi integration" och sen på knappen "Koppla". 

Du kommer då till inloggningssidan för Visma eEkonomi. Logga in med dina uppgifter och klicka på "Tillåt".

Alternativen för eAccounting accounting, eAccounting sales, eAccounting API, Offline Access, ska alla vara ibockade.

Detta gör att våra system kan kommunicera med varandra.

För att slutföra integrationen så ringer ni vår support så att vi kan aktivera de funktioner ni vill ha.