Kan jag automatiskt ta olika betalt för olika personer på bolaget?

Ja, detta kan man göra genom att aktivera Yrkestyper. För att göra detta behöver du kontakta vår support.

När yrkestyper är aktiverat så hittar du inställningar för det genom att gå till ”Inställningar” -> ”Yrkestyper”.

Där kan du administrera och skapa yrkestyper. I vårt exempel har vi skapat yrkestyperna Bygg, El, VVS och Lärling. Vi har olika kostnader mot kund (1) och olika interna kostnader (2) beroende på yrkestyp.

För att skapa en ny Yrkestyp så fyller du i det tomma fälten i botten på formuläret, och när du är klar så klickar du på "Lägg till" (3).

När du satt upp dina yrkestyper så kan du bestämma vem av era anställda som faller under vilken yrkestyp. Detta gör att alla deras framtida tidrapporter kommer att få det timpris mot kund och interna kostnad som du specificerat.

För att bestämma yrkestyp för dina medarbetare så klickar du på ”Register” -> ”Användare”. Klicka på medarbetares profil och välj yrkestyp här:

Om flera av dina medarbetare gör olika typer av arbeten som ska ha individuella priser mot kund så kan vi aktivera att man behöver ange yrkestyp när man rapporterar tid.